Taormina

2013

Toen we van de Alcantara kloof aan de kust kwamen in Giardini-Naxos zijn we een stuk omhoog gereden om een plekje te zoeken. Dat kun je dus vergeten. Het is een prachtige kust maar ei en eivol. Nergens een plek om te parkeren, laat staan om te overnachten. Ik had op internet 2 mogelijkheden gelezen, het station van Giardini-Naxos , nou daar staat inmiddels een verbodsbord voor campers. Dus daar mag je ook niet meer parkeren, laat staan overnachten.

Verder aan het eind van de boulevard van Letojanni,daar konden we wel parkeren maar we vonden het geen plek om te overnachten. Verder zijn er wel een aantal commerciële CP's. Dus werd het nog een stukje noordelijker, de camping Lafocetta in Alessio Siculo(ACSI camping). Een eenvoudige camping maar wel met wasmachine, wifi en de supermarkt vlakbij. Meer hebben we toch niet nodig en we hebben nog zeezicht ook. Gister met de bus naar Taormina geweest, kaartjes koop je hier in de bus. Taormina is de bekendste, en duurste plaats van Sicilië. Mooie plaats die heel erg prachtig boven op een rots ligt maar van de categorie, druk, drukker, drukst.

Het Griekse theater, prachtig gelegen met uitzicht op de Etna.

Eerst naar het Griekse theater geweest, toen wij naar binnen gingen , weer 65+ gratis, liepen er echt al horden mensen. Heel veel groepen, er lagen nl 2 cruiseschepen voor de kust. Wij konden nog redelijk snel naar binnen maar toen we naar buiten kwamen stond er een lange rij voor de kassa. De plek is echt uniek, de tribune is uit de heuvel gehouwen en je ziet in de verte de Etna. Men noemt het het mooiste theater van de wereld, Efese in Turkije komt enigszins in de buurt, dat ligt ook erg mooi maar dit is werkelijk prachtig. De stad verder is luxe en duur, de chique stedelingen gaan gekleed naar de laatste mode. Mooie gebouwen, balkons opgefleurd met bloemen, maar iets mooi op de foto zetten kun je vergeten want continue lopen er mensen door je beeld.

Toen we 's middags met de bus terug kwamen wisten we niet wat we zagen de camping was ondertussen volgestroomd met Italianen met campers, morgen is het nl een feestdag en vrije dag, 1 mei. Men kwam tot 's avonds laat binnen, later bleken het allemaal Sicilianen uit Catania te zijn. Bij de bar werd een grote barbecue neergezet en het feest kon beginnen. Wij konden ook een hapje mee eten en wat drinken. Groot en klein iedereen was erbij, er was karaoke met de bekende Italiaanse meezingers zoals Volare en Azzurro. Bekende liedjes van de Italiaanse les. Verder veel Latin muziek zodat wij ook nog een rumba, cha cha cha en samba gedanst hebben op slippers!!! Vandaag was het een gezellige drukte, veel camperaars kregen familiebezoek en om 9 uur's avonds is bijna iedereen weer vertrokken. Het was een dagje Italiaans theater, vermakelijk en gezellig. We blijven nog een dagje en gaan de volgende morgen weer met de bus naar Letojanni maken een wandeling in het stadje en zijn rond de middag weer terug. De volgende dag we weer richting zuiden naar Catania. We rijden weer door Giardini-Naxos en omdat dit een richtingsverkeer is zien we nu aan de zuidkant van de stad wel een mogelijkheid om de camper te parkeren en naar de boulevard te lopen. Hier stonden de strandstoelen al klaar voor het nieuwe seizoen.