S.Teodoro

2014

Orosei

Vanmorgen hebben we een wandeling door het oude centrum van Orosei gemaakt. We kwamen toevallig een rietvlechter tegen in een van de straatjes. Het riet zag eruit als Engels gras maar dan langer, hij zei dat hij er stoelzittingen mee maakte. Hij noemde het ook raffia? Op het plein in het oude centrum zaten een paar mannen op de "leugenbank". Ik had een foto gemaakt en liet hem even zien, altijd wel een reden voor een gesprekje.

Het centrale plein in het centrum van Orosei.

Santa Lucia

Na hier en daar bij de kust gekeken te hebben, zijn we toch maar naar een camping gegaan in Santa Lucia. Ik wilde graag eens naar de kapper maar Santa Lucia is een klein authentiek dorp en heeft geen kapper.

De volgende dag op tijd naar een kapper in La Caletta. Ik wilde er een kleurtje in het zag helemaal wit en uitgebleekt. Wat een fiasco, Marinus lag in een deuk, die kleur kunnen ze op het hele eiland niet kwijt alleen aan een toerist. Getverderrie wat moet ik daar nu weer mee. Het ziet kompleet oranje/rood. Toen was het 12 uur en moesten we op zoek naar een WIND vertegenwoordiger.Internet op de Ipad werkte niet meer. Marinus zei gister nog dat hij het een saai dagje vond, vanmorgen was er weer genoeg opwinding.

Op naar Siniscola voor een telefoon/internet winkel van oa WIND. Die vertelden dat de data die we gekocht hadden voor 1 maand was, maand was om dus weg het aantal GB. Wij dachten toch echt dat het een prepaid kaart was en dat je het een jaar kon gebruiken. Prepaid gebruik je toch totdat het op is? Ja het simkaartje zelf is waarschijnlijk een jaar geldig, wat een miscommunicatie weer. Af en toe is het best wel moeilijk communiceren met zo weinig Engels dat ze spreken. Men heeft even voor ons naar WIND gebeld en voor € 5 zou hij het weer doen. Nou voor 5 euro maar weer nieuwe data gekocht! En zowaar het werkt weer, voor een maand dus(denken we)! 's Middags hier en daar aan de kust gekeken voor een mooi plekje. Overal weer verbodsborden en grote parkeerterreinen met geen uitzicht op zee, niet echt wat we zoeken.

S.Teodoro

Toen in S.Teodoro de plek zoals we het graag willen, een klein parkeerterrein bij een discotheek en hotel/restaurant N 40.76960 E 9.68341. De discotheek lijkt nog gesloten, het is weekend en mooi weer dus het is een komen en gaan van mensen. Leuk om naar te kijken, we vinden het een gezellige plek en besluiten morgen ook te blijven. Bij komen van alle opwinding, 's Avonds nog een hele tijd bezig geweest om de pincode weg te krijgen, iedere keer bij aanzetten. We hadden gezegd dat we dat niet wilden, nee was geregeld zei hij. Niet dus, kon het gelukkig op internet vinden na lang zoeken want stond weer niet in het handboek. Het was geen saaie dag vandaag, maar we zitten wel in code oranje volgens Marinus!

Een heerlijk plekje bij een strand in S.Teodoro.