S.Lorenzo 2015

2015

28 augustus zijn we vertrokken voor onze Umbrië reis, eerst dus nog langs onze zoon en schoondochter die in Blomberg wonen. De volgende dag dus eigenlijk onze eerst reis dag naar Italië. Na ontbijt en koffie vertrekken we om 11.uur en komen die dag tot Kiefersfelden net bij de grens. CP Rathausplatz N 47.61304º E 12.19003 In de Probobil staat dat er voor 5 campers plek zou zijn maar het is beste een groot plein dus er kunnen er meer staan. In het dorp zijn vlakbij 2 supermarkten(Norma en Rewe) Naast de Norma is zelfs een bakker die zondags morgen vanaf 7.30 open is. Heen is dat natuurlijk niet zo'n punt maar op de terugweg prettig.

De volgende dag rijden we naar camping Wildberg in S.Lorenzo in het Pusterdal vlak bij Brunico. Het is een camping waar we dit jaar al 3 keer waren, we vinden het een prettige plek om even 2 dagen te staan en maandag dan in Brunico even mijn Italiaanse simkaartje voor de Ipad te activeren. Vanaf de Brenner autobaan is het vanaf de autobaan(even voor Bressanone) is het ongeveer 30 km het Pusterdal in dus zoveel rijden we er niet voor om.

Om 10.30 rijden we al camping Wildberg op N 46.78093º E 11.89840º. Hier is de hele camping bijna bezet, iets wat we dus ook nog nooit gezien hebben, het is echt nog vakantietijd. Maar we vinden toch een plekje en maken 's middags even een wandeling door het dorp en we zwemmen even, de temperatuur is nog dik boven de 30º.

Plein in het oude centrum van Brunico.

Maandag met onze gratis ov kaart, die je op de camping krijgt voor vervoer in het Pusterdal, gaan we met de trein in 5 minuten naar Brunico. We vinden het een heerlijk klein stadje met een mooie oude binnenstad. Bij de WIND winkel activeer ik mijn simkaartje weer: 3 GB voor 4 weken voor € 9. Het blijft toch regelmatig weer een verrassing van hoe en wat met dit abonnement maar het is toch een goede en goedkope oplossing voor altijd online met de Ipad. We betaalden € 57,80 voor 2 nachten(50 eurocent muntje voor douche).