Kavala 2017

2017

Donderdag morgen naar Kavala gereden, 4 km voor de stad zou een camping zijn maar op internet vind ik er weinig over. Als we er aan komen vinden we het om diverse redenen helemaal niets. We dachten hier de middag door te brengen en dan de volgende dag naar Kavala. Dat gaat het dus niet worden, dan maar meteen naar de stad.

Grote drukke stad, we gaan meteen naar de haven en vinden daqar een parkeerplaats, we gaan eerst informeren naar de veerdiensten naar Limnos. We willen eigenlijk 3 eilanden bezoeken maar qua logistiek komt het toch het beste uit dat we nu de boot naar Limnos nemen die vanmiddag om 4 uur gaat(€119 enkele reis). Anders moeten we tot zaterdag wachten en dat zien we niet zo zitten om hier nog tot zaterdag te blijven.

Het oude deel van de stad waar je nog oude Osmaanse huizen ziet.

In Kavala waren we in 2008 ook al en het kasteel, het Byzantijnse fort op het hoogste punt van de stad hebben we toen bezocht gaan we nu dus niet doen. We maken een wandeling door het oude gedeelte van de stad rond het fort en bij het aquaduct Kamares, gebouwd naar Romeins voorbeeld door een van de Turkse sultans. In 1380 bezetten de Turken het land maar sinds 1913 behoort Kavala weer bij Griekenland.

Toen we bij het aquaduct liepen zagen we een kleine ouzeri waar het vol zat met Grieken die er aten. Wij zijn daarna ook hier wat gaan eten, veel leuker dan de toeristische restaurants bij de haven. Er zat een man die goed Duits sprak die ons met de bestelling kon helpen. Een kaart is hier niet, het was volgens de man een klein familiebedrijfje met een goede keuken. Heel goed gegeten voor een ongelooflijk lage prijs,ondertussen hadden we al besloten de boot naar Limnos te nemen.

Dus zo denk je eigenlijk op een camping bij Kavala te staan maar dan zit je om 4 uur op een grote boot naar Limnos. Half 9 kwam de boot aan in Myrina de hoofdstad van Limnos, dat is het verrassende leven van camperaars. Hier op het haventerrein een plekje gezocht, nee niet zo mooi als in Nea Iraklitsa, morgen ons maar eens oriënteren als het licht is.