Dordogne

2012

We zijn nu in St.Jean de Luz, zo te zien een leuke, mooi plaats maar erg druk. Het is natuurlijk Hemelvaart weekend dus veel mensen zijn vrij. De camperplek die vlak bij het centrum is maar wel langs een drukke weg stond helemaal vol. We kunnen nergens een parkeerplek vinden en rijden westelijk langs de kust en in het eerst volgende dorp hebben we een plek gevonden gewoon langs de weg. We lopen terug naar St Jean, een leuke plaats maar nu heel erg druk. Hierna gaan we verder om een overnachting CP te vinden. Half Frankrijk heeft vrij en overal zijn de camperplekken vol. Van St.Jean de Luz doorgereden naar Dax, ook die CP was vol. We gaan bij de Mac Donalds in St.Paul les Dax wat eten ook ivm de wifi. Na het eten rijden we bij de Mc Donalds richting Mairie(het gemeentehuis) hier is een grote parkeerplaats en kunnen we rustig overnachten. Om wat bij te komen van de schrik willen we in Frankrijk nog een stop maken in de Dordogne. Ik zie er niet uit, vooral de plek boven mijn neus is heftig, of ik zwaar gevochten heb. Het is gelukkig allemaal met een “sisser” afgelopen zeker als je bedenkt wat ik allemaal wel niet had kunnen breken: pols , arm, heup, been, neus, nu bleef het bij een gebroken zonnebril. Toevallig had ik er 2 meegenomen.

Montignac

We zitten in Montignac in de Dordogne, een plaatsje aan de rivier La Vézere. Een streek die we helemaal niet kennen. We hebben in het ACSI boek een camping gezocht die ons wel wat leek , camping Le moulin du Bleufond(wifi). 100 m voor de camping is een CP service punt met parkeergelegenheid aan de rechterkant van de weg naast de rivier. De camping is op loopafstand van het dorp, waar genoeg winkels zijn. Er is zelfs een verwarmd zwembad, alleen het weer werkt niet mee. Gister toen we aankwamen was het bewolkt maar wel warm. We zijn toen ‘s middags het dorp in geweest, weer behoorlijk druk vanwege het Hemelvaart weekend denk ik. Vannacht heeft het de hele nacht geregend maar vanmorgen was het gelukkig droog.

Montignac aan de Vézere, nu bruin van al het regenwater.

Er is een wandeling door het dorp, dat dus aan 2 kanten van de rivier ligt, en die hebben we gelopen. Het is een leuk gezellig dorp dat toch ook wel een beetje Middeleeuws aandoet. ‘s Middags nog buiten op een terras gegeten maar daarna begon het weer te regenen. We hebben op internet even gekeken wat de vooruitzichten zijn en die zijn niet goed voor de komende dagen. We hadden hier ook willen fietsen, even verder langs de rivier ligt het Chateau de Losse. Maar met dit weer hebben we daar niet zo veel trek in. Dus gaan we morgen richting huis, daar zijn de vooruitzichten voor de komende week beter en warmer. We vertrekken maandagmorgen om 10 uur, bij Parijs hebben we veel oponthoud en rijden die avond door tot Fresnoy les Roye. Een CP in Senlis bij de Inter Marché is geen overnachtingsplek (wij zien hem niet)dus rijden nood gedwongen door tot voorbij Roye. Hier overnachten we op de parkeerplaats naast de snelweg wat we eigenlijk nooit doen. De volgende dag zijn we ´s middags thuis. We hebben al met al een mooie reis gemaakt, heel veel gezien, en zijn op mooie plekjes geweest. Het weer had wel iets beter gekund, maar bij de grote steden zoals Lissabon en Porto, hebben we prachtig weer gehad, dus het zat ook wel eens mee.