Op weg naar huis.

2018

En dan zitten we ineens op een boot, van Minoan nog wel en Marinus roept weer: laatste keer op zo'n boot. Camping on board met cabine en kaart voor 30% korting op het eten. We vonden het eten weer slecht en weer wijn met een plastic bekertje, brrrr. Daarna maar op naar bar voor een koffie met wat lekkers. Marinus had een slechte frappé voor 3.50 en ik had een goede cappuccino voor 4 euro maar in een kartonnen beker, brrrr. En hier geldt de 30 % korting niet. De meeste keren dat we met een boot geweest zijn was het nog slapen in je eigen camper, de regels bij Minoan zijn nu veranderd.

Vorig jaar hadden we bij Anek nog wel het camperdek. We zijn ook nog nooit op zo'n mooie tijd vertrokken , meestal was het even voor 12 uur 's nachts. Je bent niet meteen in je cabine en voordat je dan slaapt dan hebben wij geen zin om 's morgens vroeg naar een ontbijt te gaan, we nemen wel een cracker met een bakje yoghurt.Nu met deze veranderde regels zagen wij dat in het á la carte restaurant er een vrij uitgebreid ontbijt geserveerd wordt voor 9 euro en dan geldt dus wel de 30% korting. Misschien toch voortaan in restaurant eten, alhoewel die prijzen niet voordelig zijn. Nou laat dat nu perfect zijn, keurig bediend, prettig en ruim zitten. Dat was dus even een goede ervaring met Minoan.

De boot had helaas in Igoumenitsa vertraging opgelopen dus we waren pas om 5 uur in Ancona. Voordeel was dat het zondag was dus de drukte bij de haven langs de kust was er nu niet.We zijn weer naar Senigallia gereden half uurtje rijden van Ancona. We staan deze keer 150 m voorbij de officiële CP op een gewone gratis P N43.70576º E13,23492º. De volgende dag rijden we een flink stuk door via Zwitserland tot de CP in Emmendingen in Duitsland N48.11875º E7.84158º. Dinsdag 9 oktober zijn we weer thuis na een mooie reis van 7 weken waarin we 5705 km hebben gereden.